از دیار حبیب

از دیار حبیب
از دیار حبیب

بایگانی وبلاگ، فاصله ای نسبتا طولانی را نشان می دهد از اردیبهشت 91 تا آبان 93. روزی که بعد این همه ماه ننوشتن، از آن همه شبکه اجتماعی، به خانه برگشتم، با کلی تغییر؛ که من از دیار حبیب م نه از بلاد غریب...

 
عن علی بن موسی الرضا -علیه آلاف التحیه و الثناء-:

...الامام الانیس الرفیق و الوالد الشفیق والاخ الشقیق والام البرة بالوالد الصغیر...

...امام؛ رفیق همدم، پدر مهربان، برادر همدل و مادر دلسوز به کودک است...

کافی جلد 1 صفحه 286

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالُواْ یَا أَبَانَا!
اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا کُنَّا خَاطِئِینَ...

یوسف 97


پ.ن۱.  ذکر  یَا أَبَانَا گرفته ام این شب و روزها... گر خواجه شفاعت نکند روز قیامت...
پ.ن۲. عید مبارک!
پ.ن۳.
سفرنامه ای برای تمام پابوسی ها...

۸۹/۰۷/۲۶
امیرحسین

نظرات  (۲)

یه جا نوشته بودم :

می گویند حضرت آدم (ع) هم کنار امیر المومنین دفن شده اند. طبق فرموده ی پیامبر(ص) هم که : " من و علی پدران این امت ایم..."

وقتی وارد حرم (نجف) می شدم واقعا احساس می کردم اومدم خونه ی بابام ! اینقدر که احساس راحتی می کردم ..


یکشنبه پنجم مهر 1388


حس مشترک همه نجف دیده ها...
و آنان پدران امت اند...

حس خاصی ست،‌ اما برای من رسول الله یک جور دیگری مثل پدر فرض میشود،‌ چرایش را نمیدانم،‌ اما...

یک بار برای روز وفات شان نوشته بودم:

نمیدانم چه میدانی از مهر پدر و دختر! نمیدانم اما هر چقدر هم که ندانی، یقین شنیده‏ای و دیده‏ای.
بین پدر و دختر، هر چقدر هم که فاصله باشد اما باز هم همدیگر را دوست دارند، زیاد.
هر چقدر هم که دختر بداند رضایت پدر را کسب نکرده اما نوازش دستان پدر بر سرش و سر به سینه گرفتن او را، نمیتواند بی خیال شود. در دل آرزو میکند که پدر چشم بپوشد از خطایش، به رویش نیاورد و در آغوش گیرد، فرقی هم نمیکند دخترکی چند ساله باشد یا دخترکی چند ده ساله. پدر باشد یا نباشد اما این آرزو هست و این تصور هم آرامش‏بخش است.
نمیدانم کی بود که شنیدم رسول‏ الله همچون پدر امت است اما گمانم برای همین است که هر بار در خاطرم میاید خود را چون دخترکی میبینم که دلش برای آغوش پدر پر میزند اما میداند که پدر را ناراحت کرده، سر به زیر می‏اندازد و دل دل میکند، سر کج میکند و چهره معصوم میکند شاید پدر جلو آید، دستی بر سر دخترک‏ش بکشد و بوسه‏ ای بر سرش بزند. دل دل میکنم... یعنی پدر دست به سرم میکشد؟؟!


...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی